Methods#

Summary#

method

class parent

truncated documentation

ENSAE

CustomMagics

This command can be activated by typing

ENSAEb

CustomMagics

This command can be activated by typing

ENSAEl

CustomMagics

This command can be activated by typing

GetNbCandidates

ElectionResults

Returns the number of candidates.

Gini

_TableFormulaStat

computes the Gini, it calls GiniCurve (GiniCurve()), it takes the following parameters:

GiniCurve

_TableFormulaStat

Computes the Gini curve, takes the following parameters.

__add__

TableFormula

do an addition, add values if types are matching

__add__

GeometryPoint

addition

__add__

Couleur

addition de deux couleurs

__add__

Vecteur

addition de deux points

__add__

Point

addition

__add__

HomomorphicInt

Addition.

__cmp__

GeometryPoint

comparison

__copy__

TableFormula

operator copy

__deepcopy__

TableFormula

operator deepcopy

__div__

Point

division by a scalar

__div__

HomomorphicInt

Division, implies to find the inverse (so very costly).

__eq__

TableFormula

check if two tables are equal by value

__eq__

GeometryPoint

is equal

__eq__

GeometrySegment

equal

__eq__

Couleur

définit l’égalité entre deux vecteurs

__eq__

Vecteur

définit l’égalité entre deux vecteurs

__getitem__

TableFormula

operator [], accepts slices

__getitem__

EpidemicPopulation

usual

__html__

TableFormula

Converts the table into a html string.

__iadd__

GeometryPoint

addition

__iadd__

Couleur

addition de deux points

__iadd__

Vecteur

addition de deux points

__iadd__

Point

addition inplace

__idiv__

Point

divsion by a scalar inplace

__imul__

GeometryPoint

multiplication by a scalar

__imul__

GeometrySegment

multiplication

__imul__

Couleur

multiplication par un scalaire

__imul__

Vecteur

multiplication par un scalaire

__imul__

Point

multiplication by a scalar inplace

__init__

ProjectsRepository

Location of the repository.

__init__

CopyFileForFtp

__init__

FileToCopy

constructor

__init__

LatexCode

constructor

__init__

LatexFile

constructor

__init__

LatexIncludedFile

__init__

TableFormula

It can either take a filename, an object TableFormula, a list of columns and values.

__init__

LassoRandomForestRegressor

__init__

Corde

__init__

ObjetMasseReliees

__init__

Pendule

__init__

Point

définit un point de la corde, de coordonnées (x,y) et de masse m

__init__

Enigma

we describe the enigma using the classes we defined above

__init__

Rule

__init__

RuleAvant

__init__

RuleEnsemble

__init__

RuleEquivalence

__init__

RulePosition

__init__

RuleVoisin

__init__

ElectionResults

Loads the data downloaded from data.gouv.fr. …

__init__

GeometryPoint

__init__

GeometrySegment

constructor

__init__

Case

constructeur

__init__

Enigme

constructeur, définit les règles et les cases

__init__

Couleur

__init__

Pixel

initialisation

__init__

Rayon

initialisation

__init__

Repere

initialisation, origine et les trois axes

__init__

Source

initialisation

__init__

Vecteur

initialisation

__init__

Facette

initialisation

__init__

Rectangle

initialisation, si d == None, d est calculé comme étant le symétrique de b par rapport au milieu du segment [ac] …

__init__

RectangleImage

initialisation, si d == None, d est calculé comme étant le symétrique de b par rapport au milieu du segment [ac], …

__init__

SphereReflet

initialisation, reflet est un coefficient de réflexion

__init__

ScenePhong

définit la position de l’oeil, l’angle d’ouverture, et la taille de l’écran

__init__

Scene

définit la position de l’oeil, l’angle d’ouverture, et la taille de l’écran

__init__

Sphere

initialisation

__init__

EpidemicPopulation

constructeur

__init__

Person

constructor

__init__

Point

constructor

__init__

Rect

constructor

__init__

Puzzle2

On définit le puzzle à partir des informations contenues dans le répertoire data de ce module qui doit contenir …

__init__

Puzzle2Bord

__init__

Puzzle2Piece

On définit la pièce:

__init__

PuzzleGirafe

on définit le puzzle à partir des informations contenues dans le répertoire data de ce module qui doit contenir …

__init__

PuzzleGirafeBord

__init__

PuzzleGirafePiece

on définit la pièce

__init__

Student

__init__

Ville

constructeur

__init__

VilleImage

constructeur

__init__

Game2048

__init__

Game2048State

__init__

FlaskInThread

__init__

DiceStraight

Dices = list of 6-uples

__init__

EdmondsKarpGraph

The graph is defined as a list of tuple (n1, n2, capacity). is the capacity of the graph.

__init__

HomomorphicInt

__init__

ParallelThread

Constructeur

__isub__

Couleur

soustraction de deux points

__isub__

Vecteur

soustraction de deux points

__isub__

Point

soustraction inplace

__iter__

TableFormula

iterator on all rows, it returns a dictionary { column:value }

__iter__

EpidemicPopulation

usual

__itruediv__

Couleur

division par un scalaire

__itruediv__

Vecteur

division par un scalaire

__len__

TableFormula

returns the number of rows

__len__

GeometryPoint

returns the dimension

__len__

GeometrySegment

dimension

__len__

EpidemicPopulation

usual

__len__

DiceStraight

Retourne le nombre de dés.

__lt__

GeometryPoint

inferior

__mul__

TableFormula

do a multiplication(by a number)

__mul__

GeometryPoint

multiplication by a scalar

__mul__

Couleur

multiplication par un scalaire

__mul__

Vecteur

multiplication par un scalaire

__mul__

Point

multiplication by a scalar

__mul__

HomomorphicInt

Multiplication.

__ne__

Couleur

définit l’égalité entre deux vecteurs

__ne__

Vecteur

définit l’égalité entre deux vecteurs

__neg__

Couleur

retourne l’opposé d’un vecteur

__neg__

Vecteur

retourne l’opposé d’un vecteur

__neq__

GeometryPoint

is different

__neq__

GeometrySegment

different

__pow__

HomomorphicInt

Power operator.

__repr__

GeometryPoint

eval(__repr__) should return the same object

__repr__

Student

usual

__repr__

HomomorphicInt

Usual

__rst__

TableFormula

convert the table into rst format

__setitem__

TableFormula

operator [], just accepts tuple(to change a value)

__str__

FileToCopy

__str__

LatexCode

usual

__str__

LatexFile

usual

__str__

TableFormula

convert the table into a string

__str__

Point

afficher le point

__str__

Enigma

usual

__str__

Rule

display

__str__

RuleAvant

display

__str__

RuleEnsemble

display

__str__

RuleEquivalence

display

__str__

RulePosition

display

__str__

RuleVoisin

display

__str__

ElectionResults

usual

__str__

GeometryPoint

converts into string

__str__

GeometrySegment

usual

__str__

Case

affiche le contenu

__str__

Enigme

affiche la solution

__str__

Couleur

pour l’affichage

__str__

Pixel

pour l’affichage

__str__

Rayon

pour l’affichage

__str__

Repere

affichage

__str__

Source

affichage

__str__

Vecteur

pour l’affichage

__str__

Facette

affichage

__str__

Rectangle

affichage

__str__

RectangleImage

affichage

__str__

SphereReflet

affichage

__str__

ScenePhong

affichage

__str__

Scene

affichage

__str__

Sphere

affichage

__str__

Person

usual

__str__

Puzzle2

Ce qu’on doit afficher lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type Puzzle2.

__str__

Puzzle2Bord

Cette méthode est appelée lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type Puzzle2Bord.

__str__

Puzzle2Piece

Définition ce qu’on doit afficher lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type Puzzle2Piece. …

__str__

PuzzleGirafe

ce qu’on doit afficher lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type PuzzleGirafe.

__str__

PuzzleGirafeBord

Cette méthode est appelée lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type PuzzleGirafeBord. …

__str__

PuzzleGirafePiece

définition ce qu’on doit afficher lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type PuzzleGirafePiece. …

__str__

Game2048

Displays the game as a string.

__str__

DiceStraight

Displays dices.

__sub__

GeometryPoint

substraction

__sub__

Couleur

soustraction de deux points

__sub__

Vecteur

soustraction de deux points

__sub__

Point

soustraction

__sub__

HomomorphicInt

Soustraction.

__truediv__

Couleur

division par un scalaire

__truediv__

Vecteur

division par un scalaire

_auto_conversion

TableFormula

private set up the column type based on the column name

_fill_by_row

TableFormula

fill the table

_get_new_acceleration

Person

update the acceleration by adding a random gaussian vector to the current acceleration, check that acceleration …

_initialisation

VilleImage

_interpret_row

TableFormula

private returns each row as a dictionary { column_name:value }

_private_getclass

TableFormula

the class often creates another class of the same type, this function returns the class object

_read_file

TableFormula

private

_readlines

TableFormula

private

_voisinage

Ville

calcul de la répartition du voisiage

_voisinage

VilleImage

calcul de la répartition du voisiage

add_column

TableFormula

Adds a column.

add_column_cumulative

TableFormula

also called the Gini function Example:

add_column_index

TableFormula

Example:

add_column_recursive

TableFormula

Example:

add_column_recursive_row

TableFormula

Example:

add_column_smooth

TableFormula

Example:

add_column_vector

TableFormula

add a column defined by vector(list of values for each row)

add_if_modified

CopyFileForFtp

Adds a file to self.modifiedList if it was modified.

addc

TableFormula

@see me add_column

aggregate

TableFormula

Example:

aggregate_column

TableFormula

Example:

ajoute_objet

Scene

ajoute un objet à la scène

ajoute_source

Scene

ajoute une source ponctuelle de lumière

angle

GeometryPoint

return the angle

angle

Couleur

retourne l’angle entre les vecteur self et v, retourne un angle compris entre -pi et pi, norm est la direction …

angle

Vecteur

retourne l’angle entre les vecteur self et v, retourne un angle compris entre -pi et pi, norm est la direction …

angle_possible

Puzzle2

Retourne l’ensemble des angles possibles pour une pièce donnée.

angle_possible

PuzzleGirafe

retourne l’ensemble des angles possibles pour une pièce donnée

avg_std

TableFormula

returns the average and standard deviation

barycentre

GeometryPolygone

best_move

Game2048

Selects the best move knowing the current game. By default, selects a random direction. This function must …

bfs

EdmondsKarpGraph

Returns True if there is a path from source s to sink t in residual graph. Also fills parent to store the …

bootstrap

ElectionResults

Uses the bootstrap method to compute confidence intervals see bootstrap. …

bord_angle

Puzzle2Piece

Retourne le bord connaissant l’orientation de la pièce, le bord demandé est celui correspondant à :

bord_angle

PuzzleGirafePiece

retourne le bord connaissant l’orientation de la pièce, le bord demandé est celui correspondant à :

borne

Couleur

si une couleur est hors bornes, réajuste la couleur, prend le maximum devient 1, les autres intensités sont ajustées …

center_reduce

TableFormula

center and reduce a set of columns(or all if columnsSet is None)

change_header

TableFormula

change the column names

circle

GeometryPolygone

code_in_html

LatexFile

produces html format containing all the code example

combine

Rule

combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses …

combine

RuleAvant

combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses …

combine

RuleEnsemble

combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses …

combine

RuleEquivalence

combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses …

combine

RulePosition

combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses …

combine

RuleVoisin

combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses …

combine_cross_sets

Rule

combines two sets of clauses

combine_cross_sets

RuleAvant

combines two sets of clauses

combine_cross_sets

RuleEnsemble

combines two sets of clauses

combine_cross_sets

RuleEquivalence

combines two sets of clauses

combine_cross_sets

RulePosition

combines two sets of clauses

combine_cross_sets

RuleVoisin

combines two sets of clauses

compatible

Puzzle2Bord

Dit si deux bords sont compatibles, ils ont les mêmes couleurs mais inversées.

compatible

PuzzleGirafeBord

dit si deux bords sont compatibles, c’est à dire de la même couleur et de partie différente

concatenate

TableFormula

concatenates two tables by columns

construit_image

Scene

construit l’image de synthèse où screen est un objet du module pygame

construit_rayon

Scene

construit le rayon correspondant au pixel pixel

convert_files

ProjectsRepository

Converts all notebooks and python scripts into HTML for a group.

convex

GeometryPolygone

coordonnees

Repere

on suppose que les coordonnées de v sont exprimées dans ce repère, calcule les coordonnées de v dans le repère d’origine …

copy

TableFormula

call copy.deepcopy(self)

copy

Game2048

Makes a copy of the game.

copy_file

CopyFileForFtp

Processes a file copy.

copy_file_contains

CopyFileForFtp

copy_file()

copy_file_ext

CopyFileForFtp

copy_file(),

correct

ElectionResults

Corrects the second round in a way there is the same number of voters.

correcte

Regle

cette méthode doit être surchargée

correcte

Regle1

vérifie qu’on a bien le bon nombre de types de fioles

correcte

Regle2

vérifie le voisi n de reculer

correcte

Regle3

correcte

Regle4

correcte

Regle5

correlation

TableFormula

Computes the correlation matrix, the first column will contains the column names.

correlation_col

TableFormula

Computes the correlation between two columns.

correlation_row

TableFormula

computes the correlation between two columns

cosinus

Couleur

retourne le cosinus de entre le vecteur self et le vecteur r

cosinus

Vecteur

retourne le cosinus de entre le vecteur self et le vecteur r

cossin

GeometryPoint

return the cos, sin of a vector (dimension 2 only)

couleur_fond

ScenePhong

retourne la couleur du fond

couleur_fond

Scene

retourne la couleur du fond

couleur_point

Objet

retourne la couleur au point de coordonnée p

couleur_point

Facette

retourne la couleur au point de coordonnée p

couleur_point

Rectangle

retourne la couleur au point de coordonnée p

couleur_point

RectangleImage

retourne la couleur au point de coordonnée p

couleur_point

Sphere

retourne la couleur au point de coordonnée p

count

EpidemicPopulation

return the distribution of healthy, sick, cured people

count

Ville

count

VilleImage

count_anwers

Student

Returns a dictionary { (“q1”, “q2”): { (True, False): 1 } }. That means the student was True at question q1 and …

count_anwers_matrix

Student

Returns a names, mat.

covariance

TableFormula

Computes the covariance matrix, the first column will contains the column names.

covariance_col

TableFormula

Computes the correlation between two columns.

covariance_row

TableFormula

computes the correlation between two columns

create_index

TableFormula

this method creates an index, to get an indexes row, use method get Example:

crypt_add

HomomorphicInt

Simple permutation.

crypt_mult

HomomorphicInt

Crypt a number and preserve multiplication. We use RSA.

dcast

TableFormula

@see me multiply_column_by_row_instance

decision_function

LassoRandomForestRegressor

Computes the predictions.

decrypt_add

HomomorphicInt

Decrypt a number and preserve multiplication.

decrypt_mult

HomomorphicInt

Decrypt a number and preserve multiplication.

delta

TableFormula

returns a list of differences between self and others

deplace_point

Point

déplace un point, le vecteur de déplacement est dp * dt où dep est aussi un point

diff_abs

Couleur

retourne la somme des valeurs absolues des différentes entre coordonnées

diff_abs

Vecteur

retourne la somme des valeurs absolues des différentes entre coordonnées

difference

Point

retourne le vecteur qui relie deux points, retourne un point

distance

Person

return the distance between this person and another one

dump_group_mails

ProjectsRepository

Enumerates all mails sent by or sent to a given group.

edmonds_karp

EdmondsKarpGraph

Returns the maximum flow from s to t in the given graph.

ensemble_voisin

Puzzle2

Retourne les positions voisins de la position i. Retourne toujours quatre voisins, 0 si la case est hors-jeu. …

ensemble_voisin

PuzzleGirafe

retourne les positions voisins de la position i

enumerate_code

LatexFile

enumerate all pieces of code (in verbatim, verbatimx or \inputcode sections

enumerate_code

LatexIncludedFile

Enumerates all pieces of code (in verbatim, verbatimx or \inputcode sections.

enumerate_group_files

ProjectsRepository

Enumerates all files in a group.

enumerate_group_mails

ProjectsRepository

Enumerates all mails sent by or sent to a given group.

equation

GeometrySegment

dimension 2 only

equation_eval

GeometrySegment

evolution

EpidemicPopulation

new iteration

evolution

Person

update the population, random acceleration

evolution

Ville

évolution d’une itération à l’autre

evolution

VilleImage

évolution d’une itération à l’autre

extract_columns

TableFormula

extract some columns

fill_sql_table

TableFormula

returns a Database object, creates the database if it does not exists, same for the table

filter

TableFormula

Example:

filter_quantile

TableFormula

sort all rows using criteria defined by function and remove rows at the extremes

find

Enigma

finds a clause in the different sets of clause (houses, colors, …)

fit

LassoRandomForestRegressor

Fits the random forest first, then applies a lasso and finally removes all trees mapped to a null coefficient.

force_point

Corde

calcule les forces qui s’exerce en un point, retourne un point x,y

force_point

ObjetMasseReliees

Calcule les forces qui s’exerce en un point, retourne un point x, y.

force_point

Pendule

calcule les forces qui s’exerce en un point, retourne un point x,y

gameover

Game2048

Checks the game is over or not. Returns True in that case.

genere

Rule

Generates all possible clauses (list of lists) (l [0][0] et l [0][1]) ou (l [1][0] et l [1][1]), a clause …

genere

RuleAvant

overrides method genere

genere

RuleEnsemble

overrides method genere

genere

RuleEquivalence

overrides method genere

genere

RulePosition

overrides method genere

genere

RuleVoisin

overrides method genere

get

TableFormula

use the index created by method create_index Example:

get_candidates_votes

ElectionResults

Returns the numbers of voters for each candidate.

get_column_values

TableFormula

private returns all values for one column

get_distinct_values

TableFormula

private

get_emails

ProjectsRepository

Retrieves student emails from file suivi.rst.

get_group_location

ProjectsRepository

Returns the local folder associated to a group.

get_people

ElectionResults

Returns the number of people per regions.

get_sections

ProjectsRepository

Extracts sections from a filename used to follow a group of students.

get_videos

ProjectsRepository

Retrieves student emails from file suivi.rst.

groupby

TableFormula

Example:

groupby_implicit

TableFormula

use prefix of a column name to know which function to use as an aggregated(sum, avg, len, key, none, max, min) …

has_been_modified_and_reason

CopyFileForFtp

Returns True, reason if a file was modified or False, None if not.

histogram

TableFormula

computes an histograms on one vector

histograms

TableFormula

computes a common histograms on all columns

in_convex

GeometryPolygone

we assume the polygone is convex and the result of function convex (points sorted by angle we check then if a point …

init

LatexIncludedFile

Completes the contructor.

innerjoin

TableFormula

intersection

Objet

retourne le point d’intersection avec le rayon r, retourne None s’il n’y pas d’intersection

intersection

Facette

retourne le point d’intersection avec le rayon r, retourne None s’il n’y pas d’intersection

intersection

Rectangle

retourne le point d’intersection avec le rayon r, retourne None s’il n’y pas d’intersection

intersection

Scene

calcule le point d’intersection entre un rayon et le plus proche des objets, retourne l’objet et le point d’intersection …

intersection

Sphere

retourne le point d’intersection avec le rayon r, retourne None s’il n’y pas d’intersection

intersection_plan

Facette

retourne le point d’intersection entre le plan et le rayon r

intersection_plan

Rectangle

retourne le point d’intersection entre le plan et le rayon r

inv

HomomorphicInt

Inversion. This only works in all cases if n is a prime number. We use a^{-1} \equiv a^{n-2} \mod n. …

iteration

Corde

Calcule les déplacements de chaque point et les met à jour, on ne déplace pas les points situés aux extrémités, …

iteration

ObjetMasseReliees

Calcule les déplacements de chaque point et les met à jour, on ne déplace pas les points situés aux extrémités, …

iteration

Pendule

Calcule les déplacements de chaque point et les met à jour, on ne déplace pas les points situés aux extrémités, …

limit

Rect

tells if point pos belongs to the area defined by the rectangle

list_mails

ProjectsRepository

Returns the number of mails of a group.

load_image

Puzzle2Piece

Charge l’image pour une simulation graphique.

load_image

PuzzleGirafePiece

charge l’image pour une simulation graphique

load_images

Puzzle2

Charge les images pour une simulation graphique.

load_images

PuzzleGirafe

charge les images pour une simulation graphique

longest_straight_sequence

DiceStraight

Returns one of the longest sequence of consecutive integers. It returns a list of tuple (face, dice). The implementation …

meilleure_piece

Puzzle2

Retourne la prochaine pièce à placer sur le puzzle, dans un premier temps, on peut prend la première qui vient, …

meilleure_piece

PuzzleGirafe

retourne la prochaine pièce à placer sur le puzzle, dans un premier temps, on peut prend la première qui vient, …

modele_illumination

ScenePhong

calcule la couleur pour un rayon donné, un point p, un objet obj, et une source de lumière source

modele_illumination

Scene

calcule la couleur pour un rayon donné, un point p, un objet obj, et une source de lumière source

modify_all

TableFormula

apply the same modification to every number

mu_sigma

TableFormula

computes the average and the standard deviation a vector of values

mu_sigma_each_column

TableFormula

returns a table with the average and the standard deviation for each columns

multiplication_term_term

TableFormula

do a multiplication term by term(similar to an addition), add values if types are matching

multiply_column_by_row_instance

TableFormula

nb_place

Puzzle2

Retourne le nombre de places vides.

nb_place

PuzzleGirafe

retourne le nombre de places vides

new_int

HomomorphicInt

Returns a HomomorphicInt with the same encrypted parameters.

next_turn

Game2048

Adds a number in the game.

norm

Point

return the norm l2

norm2

GeometryPoint

return the norm

norm2

GeometrySegment

normale

Objet

retourne la normale au point de coordonnée p, et connaissant le rayon

normale

Facette

retourne la normale au point de coordonnée p et connaissant le rayon

normale

Rectangle

retourne la normale au point de coordonnée p et connaissant le rayon

normale

Sphere

retourne la normale au point de coordonnée p

norme

Point

retourne la norme du vecteur (x,y)

norme

Couleur

retourne la norme du vecteur

norme

Vecteur

retourne la norme du vecteur

norme2

Couleur

retourne la norme du vecteur au carré

norme2

Vecteur

retourne la norme du vecteur au carré

phong_coefficient

Objet

retourne un coefficient propre à l’objet pour le modèle d’illumination de Phong

piece_position

Puzzle2

Recherche la piece associée à la position pi.

piece_position

PuzzleGirafe

recherche la piece associée à la position pi

pixel

Puzzle2

Retourne en fonction de la position (1 à 8) de la pièce sa position sur l’écran, soit deux coordonnées.

pixel

PuzzleGirafe

retourne en fonction de la position (1 à 9) de la pièce sa position sur l’écran, soit deux coordonnées

play

Game2048

Updates the game after a direction was chosen.

point_interieur

Facette

dit si un point appartient à l’intérieur du triangle

point_interieur

Rectangle

dit si un point appartient à l’intérieur du triangle

predict

LassoRandomForestRegressor

Computes the predictions.

process_tour

ElectionResults

Keeps the interesting columns, move candidates name as column name.

product

GeometryPoint

vectoriel product, dimension 2 only

produit_terme

Couleur

effectue un produit terme à terme

raise_exception

FlaskInThread

random

TableFormula

select n random row from the table, returns a table

rayon_couleur

Scene

retourne la couleur d’un rayon connaissant les objets, cette fonction doit être surchargée pour chaque modèle d’illumination, …

rayon_reflechi

Objet

retourne le rayon réfléchi au point p de la surface, si aucune, retourne None

rayon_reflechi

SphereReflet

retourne le rayon réfléchi au point p de la surface, si aucune, retourne None

rayon_refracte

Objet

retourne le rayon réfracté au point p de la surface, si aucune, retourne None

read

LatexFile

read the latex file and stores into self.content, if the method is called a second time, the function …

reduce_dict

TableFormula

@see me todict

remove_columns

TableFormula

remove some columns

remove_group

ProjectsRepository

Removes a group.

rename_column

TableFormula

rename a column

renorme

Couleur

renorme ce vecteur

renorme

Vecteur

renorme ce vecteur

replicate

TableFormula

replicates all rows a given number of times

resample

ElectionResults

Builds a new sample: it produces a results with the same number of rows, but each rows is randomly drawn from the …

resoud

Enigme

résoud l’énigme en essayant toutes les combinaisons possibles, ce n’est pas la plus efficace des solutions

reverse

GeometrySegment

switch extremities

run

FlaskInThread

Starts the server.

run

ParallelThread

Appelle une fonction plusieurs sur tous les paramètres dans une liste.

save

TableFormula

saves the tables in a text file, first row is the column names

save_as_excel

TableFormula

saves the table as a new Excel file, you can use .xls or .xlsx if filename is None, the function returns …

save_dates

CopyFileForFtp

Saves the status of the copy.

scalaire

Couleur

calcule le produit scalaire entre self et v

scalaire

Vecteur

calcule le produit scalaire entre self et v

scalar

GeometryPoint

scalar product

schema_database

TableFormula

returns the schema for a database which would contains this database

score

Game2048

Returns the maximum values.

select

TableFormula

set_date

FileToCopy

set_md5

FileToCopy

set_mdate

FileToCopy

shutdown

FlaskInThread

Shuts down the server, the function could work if:

sinus

Couleur

retourne le sinus de entre le vecteur self et le vecteur r, norm est un vecteur normal et de norme 1 permettant …

sinus

Vecteur

retourne le sinus de entre le vecteur self et le vecteur r, norm est un vecteur normal et de norme 1 permettant …

solution

Puzzle2

Résoud le puzzle de façon récursive : on pose une pièce puis on résoud le puzzle restant (une pièce en moins, …

solution

PuzzleGirafe

Résoud le puzzle de façon récursive : on pose une pièce puis on résoud le puzzle restant (une pièce en moins, une …

solution_correcte

Enigme

détermine si une solution vérifie toutes les règles

solve

Enigma

Solves the enigma by eploring in deepness, the method is recursive

sort

TableFormula

Example:

sources_atteintes

Scene

retourne la liste des sources atteintes depuis une position p de l’espace, vérifie qu’aucun objet ne fait obstacle …

state_evolution

Person

update the state of the person: healthy –> sick –> cured or dead

strtype

TableFormula

displays the type of values(not the values)

summary

_TableFormulaStat

produces a summary on each columns

summary_column

_TableFormulaStat

produces a summary of a column, it the column is numerical, it computes, the min, max, quantile, mean, med, std. …

to_matrix

Student

Returns a names, vect.

todict

TableFormula

convert the table as a dictionary { key:value } each of them is defined by functions.

topdown

GeometrySegment

the vector only points in the same semi-plan

transpose

TableFormula

Computes the transpose.

union

TableFormula

union_columns

TableFormula

computes the union of all values from all columns present in columnSet

unzip_convert

ProjectsRepository

Unzips files and convert notebooks into HTML.

unzip_files

ProjectsRepository

Unzips files and convert notebooks into HTML.

update_copied_file

CopyFileForFtp

Updates the file in copyFiles (before saving), update all field.

values_to_date

TableFormula

converts all values into dates

values_to_float

TableFormula

converts all values into float

values_to_str

TableFormula

converts all values into str

vector

GeometrySegment

vectoriel

Couleur

calcule le produit vectoriel entre self et v

vectoriel

Vecteur

calcule le produit vectoriel entre self et v

voisin_possible

Puzzle2

Détermine si la pièce self peut être voisine avec la pièce p tournée de l’angle a.

voisin_possible

PuzzleGirafePiece

détermine si la pièce self peut être voisine avec la pièce p tournée de l’angle a

vote_transfer

ElectionResults

Computes the votes between the two rounds using contrainsts optimization, the optimization requires cvxopt. …

where

TableFormula

@see me filter

write_run_command

ProjectsRepository

Writes a command script to run a server for this local content. The server runs the javascripts fetching for local …

write_summary

ProjectsRepository

Produces a summary and uses a Jinja2 template.

zip_group

ProjectsRepository

Zips a group.