Methods#
Summary#
method |
class parent |
truncated documentation |
---|---|---|
CustomMagics |
This command can be activated by typing |
|
CustomMagics |
This command can be activated by typing |
|
CustomMagics |
This command can be activated by typing |
|
ElectionResults |
Returns the number of candidates. |
|
_TableFormulaStat |
computes the Gini, it calls GiniCurve ( |
|
_TableFormulaStat |
Computes the Gini curve, takes the following parameters. |
|
TableFormula |
do an addition, add values if types are matching |
|
GeometryPoint |
addition |
|
Couleur |
addition de deux couleurs |
|
Vecteur |
addition de deux points |
|
Point |
addition |
|
HomomorphicInt |
Addition. |
|
GeometryPoint |
comparison |
|
TableFormula |
operator copy |
|
TableFormula |
operator |
|
Point |
division by a scalar |
|
HomomorphicInt |
Division, implies to find the inverse (so very costly). |
|
TableFormula |
check if two tables are equal by value |
|
GeometryPoint |
is equal |
|
GeometrySegment |
equal |
|
|
Couleur |
définit l’égalité entre deux vecteurs |
Vecteur |
définit l’égalité entre deux vecteurs |
|
TableFormula |
operator [], accepts slices |
|
EpidemicPopulation |
usual |
|
TableFormula |
Converts the table into a html string. |
|
GeometryPoint |
addition |
|
|
Couleur |
addition de deux points |
Vecteur |
addition de deux points |
|
Point |
addition inplace |
|
Point |
divsion by a scalar inplace |
|
GeometryPoint |
multiplication by a scalar |
|
GeometrySegment |
multiplication |
|
|
Couleur |
multiplication par un scalaire |
Vecteur |
multiplication par un scalaire |
|
Point |
multiplication by a scalar inplace |
|
ProjectsRepository |
Location of the repository. |
|
CopyFileForFtp |
||
|
FileToCopy |
constructor |
LatexCode |
constructor |
|
LatexFile |
constructor |
|
LatexIncludedFile |
||
TableFormula |
It can either take a filename, an object TableFormula, a list of columns and values. |
|
LassoRandomForestRegressor |
||
|
Corde |
|
ObjetMasseReliees |
||
|
Pendule |
|
Point |
définit un point de la corde, de coordonnées (x,y) et de masse m |
|
Enigma |
we describe the enigma using the classes we defined above |
|
Rule |
||
RuleAvant |
||
RuleEnsemble |
||
RuleEquivalence |
||
RulePosition |
||
RuleVoisin |
||
ElectionResults |
Loads the data downloaded from data.gouv.fr. … |
|
GeometryPoint |
||
GeometrySegment |
constructor |
|
Case |
constructeur |
|
Enigme |
constructeur, définit les règles et les cases |
|
Couleur |
||
Pixel |
initialisation |
|
Rayon |
initialisation |
|
Repere |
initialisation, origine et les trois axes |
|
Source |
initialisation |
|
Vecteur |
initialisation |
|
Facette |
initialisation |
|
Rectangle |
initialisation, si d == None, d est calculé comme étant le symétrique de b par rapport au milieu du segment [ac] … |
|
RectangleImage |
initialisation, si d == None, d est calculé comme étant le symétrique de b par rapport au milieu du segment [ac], … |
|
SphereReflet |
initialisation, reflet est un coefficient de réflexion |
|
ScenePhong |
définit la position de l’oeil, l’angle d’ouverture, et la taille de l’écran |
|
Scene |
définit la position de l’oeil, l’angle d’ouverture, et la taille de l’écran |
|
Sphere |
initialisation |
|
EpidemicPopulation |
constructeur |
|
Person |
constructor |
|
Point |
constructor |
|
Rect |
constructor |
|
Puzzle2 |
On définit le puzzle à partir des informations contenues dans le répertoire data de ce module qui doit contenir … |
|
Puzzle2Bord |
||
Puzzle2Piece |
On définit la pièce: |
|
PuzzleGirafe |
on définit le puzzle à partir des informations contenues dans le répertoire data de ce module qui doit contenir … |
|
PuzzleGirafeBord |
||
PuzzleGirafePiece |
on définit la pièce |
|
Student |
||
Ville |
constructeur |
|
VilleImage |
constructeur |
|
Game2048 |
||
Game2048State |
||
FlaskInThread |
||
DiceStraight |
Dices = list of 6-uples |
|
EdmondsKarpGraph |
The graph is defined as a list of tuple (n1, n2, capacity). is the capacity of the graph. |
|
HomomorphicInt |
||
ParallelThread |
Constructeur |
|
|
Couleur |
soustraction de deux points |
Vecteur |
soustraction de deux points |
|
Point |
soustraction inplace |
|
TableFormula |
iterator on all rows, it returns a dictionary { column:value } |
|
EpidemicPopulation |
usual |
|
|
Couleur |
division par un scalaire |
Vecteur |
division par un scalaire |
|
TableFormula |
returns the number of rows |
|
GeometryPoint |
returns the dimension |
|
GeometrySegment |
dimension |
|
EpidemicPopulation |
usual |
|
DiceStraight |
Retourne le nombre de dés. |
|
GeometryPoint |
inferior |
|
TableFormula |
do a multiplication(by a number) |
|
GeometryPoint |
multiplication by a scalar |
|
Couleur |
multiplication par un scalaire |
|
Vecteur |
multiplication par un scalaire |
|
Point |
multiplication by a scalar |
|
HomomorphicInt |
Multiplication. |
|
|
Couleur |
définit l’égalité entre deux vecteurs |
Vecteur |
définit l’égalité entre deux vecteurs |
|
|
Couleur |
retourne l’opposé d’un vecteur |
Vecteur |
retourne l’opposé d’un vecteur |
|
GeometryPoint |
is different |
|
GeometrySegment |
different |
|
HomomorphicInt |
Power operator. |
|
GeometryPoint |
|
|
Student |
usual |
|
HomomorphicInt |
Usual |
|
TableFormula |
convert the table into rst format |
|
TableFormula |
operator [], just accepts tuple(to change a value) |
|
|
FileToCopy |
|
LatexCode |
usual |
|
LatexFile |
usual |
|
TableFormula |
convert the table into a string |
|
Point |
afficher le point |
|
Enigma |
usual |
|
Rule |
display |
|
|
RuleAvant |
display |
|
RuleEnsemble |
display |
|
RuleEquivalence |
display |
|
RulePosition |
display |
|
RuleVoisin |
display |
ElectionResults |
usual |
|
GeometryPoint |
converts into string |
|
GeometrySegment |
usual |
|
Case |
affiche le contenu |
|
Enigme |
affiche la solution |
|
|
Couleur |
pour l’affichage |
Pixel |
pour l’affichage |
|
Rayon |
pour l’affichage |
|
Repere |
affichage |
|
Source |
affichage |
|
Vecteur |
pour l’affichage |
|
Facette |
affichage |
|
Rectangle |
affichage |
|
RectangleImage |
affichage |
|
SphereReflet |
affichage |
|
ScenePhong |
affichage |
|
Scene |
affichage |
|
Sphere |
affichage |
|
Person |
usual |
|
Puzzle2 |
Ce qu’on doit afficher lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type |
|
Puzzle2Bord |
Cette méthode est appelée lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type |
|
Puzzle2Piece |
Définition ce qu’on doit afficher lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type |
|
PuzzleGirafe |
ce qu’on doit afficher lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type |
|
PuzzleGirafeBord |
Cette méthode est appelée lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type |
|
PuzzleGirafePiece |
définition ce qu’on doit afficher lorsqu’on exécute l’instruction print avec un objet de type |
|
Game2048 |
Displays the game as a string. |
|
DiceStraight |
Displays dices. |
|
GeometryPoint |
substraction |
|
|
Couleur |
soustraction de deux points |
Vecteur |
soustraction de deux points |
|
Point |
soustraction |
|
HomomorphicInt |
Soustraction. |
|
|
Couleur |
division par un scalaire |
Vecteur |
division par un scalaire |
|
TableFormula |
private set up the column type based on the column name |
|
TableFormula |
fill the table |
|
Person |
update the acceleration by adding a random gaussian vector to the current acceleration, check that acceleration … |
|
VilleImage |
||
TableFormula |
private returns each row as a dictionary { column_name:value } |
|
TableFormula |
the class often creates another class of the same type, this function returns the class object |
|
TableFormula |
private |
|
TableFormula |
private |
|
Ville |
calcul de la répartition du voisiage |
|
|
VilleImage |
calcul de la répartition du voisiage |
TableFormula |
Adds a column. |
|
TableFormula |
also called the Gini function Example: |
|
TableFormula |
Example: |
|
TableFormula |
Example: |
|
TableFormula |
Example: |
|
TableFormula |
Example: |
|
TableFormula |
add a column defined by vector(list of values for each row) |
|
CopyFileForFtp |
Adds a file to self.modifiedList if it was modified. |
|
TableFormula |
@see me add_column |
|
TableFormula |
Example: |
|
TableFormula |
Example: |
|
Scene |
ajoute un objet à la scène |
|
Scene |
ajoute une source ponctuelle de lumière |
|
GeometryPoint |
return the angle |
|
|
Couleur |
retourne l’angle entre les vecteur self et v, retourne un angle compris entre -pi et pi, norm est la direction … |
Vecteur |
retourne l’angle entre les vecteur self et v, retourne un angle compris entre -pi et pi, norm est la direction … |
|
Puzzle2 |
Retourne l’ensemble des angles possibles pour une pièce donnée. |
|
PuzzleGirafe |
retourne l’ensemble des angles possibles pour une pièce donnée |
|
TableFormula |
returns the average and standard deviation |
|
GeometryPolygone |
||
Game2048 |
Selects the best move knowing the current game. By default, selects a random direction. This function must … |
|
EdmondsKarpGraph |
Returns True if there is a path from source s to sink t in residual graph. Also fills parent to store the … |
|
ElectionResults |
Uses the bootstrap method to compute confidence intervals see bootstrap. … |
|
Puzzle2Piece |
Retourne le bord connaissant l’orientation de la pièce, le bord demandé est celui correspondant à : |
|
PuzzleGirafePiece |
retourne le bord connaissant l’orientation de la pièce, le bord demandé est celui correspondant à : |
|
Couleur |
si une couleur est hors bornes, réajuste la couleur, prend le maximum devient 1, les autres intensités sont ajustées … |
|
TableFormula |
center and reduce a set of columns(or all if columnsSet is None) |
|
TableFormula |
change the column names |
|
GeometryPolygone |
||
LatexFile |
produces html format containing all the code example |
|
Rule |
combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses … |
|
|
RuleAvant |
combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses … |
|
RuleEnsemble |
combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses … |
|
RuleEquivalence |
combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses … |
|
RulePosition |
combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses … |
|
RuleVoisin |
combine two clauses, two cases : 1. nothing in common or everything in common –> concatenation of clauses … |
Rule |
combines two sets of clauses |
|
|
RuleAvant |
combines two sets of clauses |
|
RuleEnsemble |
combines two sets of clauses |
|
RuleEquivalence |
combines two sets of clauses |
|
RulePosition |
combines two sets of clauses |
|
RuleVoisin |
combines two sets of clauses |
Puzzle2Bord |
Dit si deux bords sont compatibles, ils ont les mêmes couleurs mais inversées. |
|
PuzzleGirafeBord |
dit si deux bords sont compatibles, c’est à dire de la même couleur et de partie différente |
|
TableFormula |
concatenates two tables by columns |
|
Scene |
construit l’image de synthèse où screen est un objet du module pygame |
|
Scene |
construit le rayon correspondant au pixel pixel |
|
ProjectsRepository |
Converts all notebooks and python scripts into HTML for a group. |
|
GeometryPolygone |
||
Repere |
on suppose que les coordonnées de v sont exprimées dans ce repère, calcule les coordonnées de v dans le repère d’origine … |
|
TableFormula |
call |
|
Game2048 |
Makes a copy of the game. |
|
CopyFileForFtp |
Processes a file copy. |
|
CopyFileForFtp |
|
|
CopyFileForFtp |
|
|
ElectionResults |
Corrects the second round in a way there is the same number of voters. |
|
Regle |
cette méthode doit être surchargée |
|
Regle1 |
vérifie qu’on a bien le bon nombre de types de fioles |
|
Regle2 |
vérifie le voisi n de reculer |
|
Regle3 |
… |
|
Regle4 |
… |
|
Regle5 |
… |
|
TableFormula |
Computes the correlation matrix, the first column will contains the column names. |
|
TableFormula |
Computes the correlation between two columns. |
|
TableFormula |
computes the correlation between two columns |
|
|
Couleur |
retourne le cosinus de entre le vecteur self et le vecteur r |
Vecteur |
retourne le cosinus de entre le vecteur self et le vecteur r |
|
GeometryPoint |
return the cos, sin of a vector (dimension 2 only) |
|
ScenePhong |
retourne la couleur du fond |
|
Scene |
retourne la couleur du fond |
|
Objet |
retourne la couleur au point de coordonnée p |
|
Facette |
retourne la couleur au point de coordonnée p |
|
|
Rectangle |
retourne la couleur au point de coordonnée p |
RectangleImage |
retourne la couleur au point de coordonnée p |
|
Sphere |
retourne la couleur au point de coordonnée p |
|
EpidemicPopulation |
return the distribution of healthy, sick, cured people |
|
Ville |
||
|
VilleImage |
|
Student |
Returns a dictionary { (“q1”, “q2”): { (True, False): 1 } }. That means the student was True at question q1 and … |
|
Student |
Returns a names, mat. |
|
TableFormula |
Computes the covariance matrix, the first column will contains the column names. |
|
TableFormula |
Computes the correlation between two columns. |
|
TableFormula |
computes the correlation between two columns |
|
TableFormula |
this method creates an index, to get an indexes row, use method get Example: |
|
HomomorphicInt |
Simple permutation. |
|
HomomorphicInt |
Crypt a number and preserve multiplication. We use RSA. |
|
TableFormula |
@see me multiply_column_by_row_instance |
|
LassoRandomForestRegressor |
Computes the predictions. |
|
HomomorphicInt |
Decrypt a number and preserve multiplication. |
|
HomomorphicInt |
Decrypt a number and preserve multiplication. |
|
TableFormula |
returns a list of differences between self and others |
|
Point |
déplace un point, le vecteur de déplacement est dp * dt où dep est aussi un point |
|
|
Couleur |
retourne la somme des valeurs absolues des différentes entre coordonnées |
Vecteur |
retourne la somme des valeurs absolues des différentes entre coordonnées |
|
Point |
retourne le vecteur qui relie deux points, retourne un point |
|
Person |
return the distance between this person and another one |
|
ProjectsRepository |
Enumerates all mails sent by or sent to a given group. |
|
EdmondsKarpGraph |
Returns the maximum flow from s to t in the given graph. |
|
Puzzle2 |
Retourne les positions voisins de la position i. Retourne toujours quatre voisins, 0 si la case est hors-jeu. … |
|
PuzzleGirafe |
retourne les positions voisins de la position i |
|
LatexFile |
enumerate all pieces of code (in |
|
LatexIncludedFile |
Enumerates all pieces of code (in |
|
ProjectsRepository |
Enumerates all files in a group. |
|
ProjectsRepository |
Enumerates all mails sent by or sent to a given group. |
|
GeometrySegment |
dimension 2 only |
|
GeometrySegment |
||
EpidemicPopulation |
new iteration |
|
Person |
update the population, random acceleration |
|
Ville |
évolution d’une itération à l’autre |
|
|
VilleImage |
évolution d’une itération à l’autre |
TableFormula |
extract some columns |
|
TableFormula |
returns a Database object, creates the database if it does not exists, same for the table |
|
TableFormula |
Example: |
|
TableFormula |
sort all rows using criteria defined by function and remove rows at the extremes |
|
Enigma |
finds a clause in the different sets of clause (houses, colors, …) |
|
LassoRandomForestRegressor |
Fits the random forest first, then applies a lasso and finally removes all trees mapped to a null coefficient. |
|
Corde |
calcule les forces qui s’exerce en un point, retourne un point x,y |
|
ObjetMasseReliees |
Calcule les forces qui s’exerce en un point, retourne un point x, y. |
|
Pendule |
calcule les forces qui s’exerce en un point, retourne un point x,y |
|
Game2048 |
Checks the game is over or not. Returns True in that case. |
|
Rule |
Generates all possible clauses (list of lists) (l [0][0] et l [0][1]) ou (l [1][0] et l [1][1]), a clause … |
|
RuleAvant |
overrides method |
|
RuleEnsemble |
overrides method |
|
RuleEquivalence |
overrides method |
|
RulePosition |
overrides method |
|
RuleVoisin |
overrides method |
|
TableFormula |
use the index created by method create_index Example: |
|
ElectionResults |
Returns the numbers of voters for each candidate. |
|
TableFormula |
private returns all values for one column |
|
TableFormula |
private |
|
ProjectsRepository |
Retrieves student emails from file |
|
ProjectsRepository |
Returns the local folder associated to a group. |
|
ElectionResults |
Returns the number of people per regions. |
|
ProjectsRepository |
Extracts sections from a filename used to follow a group of students. |
|
ProjectsRepository |
Retrieves student emails from file |
|
TableFormula |
Example: |
|
TableFormula |
use prefix of a column name to know which function to use as an aggregated(sum, avg, len, key, none, max, min) … |
|
CopyFileForFtp |
Returns True, reason if a file was modified or False, None if not. |
|
TableFormula |
computes an histograms on one vector |
|
TableFormula |
computes a common histograms on all columns |
|
GeometryPolygone |
we assume the polygone is convex and the result of function convex (points sorted by angle we check then if a point … |
|
LatexIncludedFile |
Completes the contructor. |
|
TableFormula |
||
Objet |
retourne le point d’intersection avec le rayon r, retourne None s’il n’y pas d’intersection |
|
Facette |
retourne le point d’intersection avec le rayon r, retourne None s’il n’y pas d’intersection |
|
|
Rectangle |
retourne le point d’intersection avec le rayon r, retourne None s’il n’y pas d’intersection |
Scene |
calcule le point d’intersection entre un rayon et le plus proche des objets, retourne l’objet et le point d’intersection … |
|
Sphere |
retourne le point d’intersection avec le rayon r, retourne None s’il n’y pas d’intersection |
|
Facette |
retourne le point d’intersection entre le plan et le rayon r |
|
|
Rectangle |
retourne le point d’intersection entre le plan et le rayon r |
HomomorphicInt |
Inversion. This only works in all cases if n is a prime number. We use . … |
|
Corde |
Calcule les déplacements de chaque point et les met à jour, on ne déplace pas les points situés aux extrémités, … |
|
ObjetMasseReliees |
Calcule les déplacements de chaque point et les met à jour, on ne déplace pas les points situés aux extrémités, … |
|
Pendule |
Calcule les déplacements de chaque point et les met à jour, on ne déplace pas les points situés aux extrémités, … |
|
Rect |
tells if point pos belongs to the area defined by the rectangle |
|
ProjectsRepository |
Returns the number of mails of a group. |
|
Puzzle2Piece |
Charge l’image pour une simulation graphique. |
|
PuzzleGirafePiece |
charge l’image pour une simulation graphique |
|
Puzzle2 |
Charge les images pour une simulation graphique. |
|
PuzzleGirafe |
charge les images pour une simulation graphique |
|
DiceStraight |
Returns one of the longest sequence of consecutive integers. It returns a list of tuple (face, dice). The implementation … |
|
Puzzle2 |
Retourne la prochaine pièce à placer sur le puzzle, dans un premier temps, on peut prend la première qui vient, … |
|
PuzzleGirafe |
retourne la prochaine pièce à placer sur le puzzle, dans un premier temps, on peut prend la première qui vient, … |
|
ScenePhong |
calcule la couleur pour un rayon donné, un point p, un objet obj, et une source de lumière source |
|
Scene |
calcule la couleur pour un rayon donné, un point p, un objet obj, et une source de lumière source |
|
TableFormula |
apply the same modification to every number |
|
TableFormula |
computes the average and the standard deviation a vector of values |
|
TableFormula |
returns a table with the average and the standard deviation for each columns |
|
TableFormula |
do a multiplication term by term(similar to an addition), add values if types are matching |
|
TableFormula |
||
Puzzle2 |
Retourne le nombre de places vides. |
|
PuzzleGirafe |
retourne le nombre de places vides |
|
HomomorphicInt |
Returns a |
|
Game2048 |
Adds a number in the game. |
|
Point |
return the norm l2 |
|
GeometryPoint |
return the norm |
|
GeometrySegment |
||
Objet |
retourne la normale au point de coordonnée p, et connaissant le rayon |
|
Facette |
retourne la normale au point de coordonnée p et connaissant le rayon |
|
|
Rectangle |
retourne la normale au point de coordonnée p et connaissant le rayon |
Sphere |
retourne la normale au point de coordonnée p |
|
Point |
retourne la norme du vecteur (x,y) |
|
|
Couleur |
retourne la norme du vecteur |
Vecteur |
retourne la norme du vecteur |
|
|
Couleur |
retourne la norme du vecteur au carré |
Vecteur |
retourne la norme du vecteur au carré |
|
Objet |
retourne un coefficient propre à l’objet pour le modèle d’illumination de Phong |
|
Puzzle2 |
Recherche la piece associée à la position pi. |
|
PuzzleGirafe |
recherche la piece associée à la position pi |
|
Puzzle2 |
Retourne en fonction de la position (1 à 8) de la pièce sa position sur l’écran, soit deux coordonnées. |
|
PuzzleGirafe |
retourne en fonction de la position (1 à 9) de la pièce sa position sur l’écran, soit deux coordonnées |
|
Game2048 |
Updates the game after a direction was chosen. |
|
Facette |
dit si un point appartient à l’intérieur du triangle |
|
Rectangle |
dit si un point appartient à l’intérieur du triangle |
|
LassoRandomForestRegressor |
Computes the predictions. |
|
ElectionResults |
Keeps the interesting columns, move candidates name as column name. |
|
GeometryPoint |
vectoriel product, dimension 2 only |
|
Couleur |
effectue un produit terme à terme |
|
|
FlaskInThread |
|
TableFormula |
select n random row from the table, returns a table |
|
Scene |
retourne la couleur d’un rayon connaissant les objets, cette fonction doit être surchargée pour chaque modèle d’illumination, … |
|
Objet |
retourne le rayon réfléchi au point p de la surface, si aucune, retourne None |
|
SphereReflet |
retourne le rayon réfléchi au point p de la surface, si aucune, retourne None |
|
Objet |
retourne le rayon réfracté au point p de la surface, si aucune, retourne None |
|
LatexFile |
read the latex file and stores into |
|
TableFormula |
@see me todict |
|
TableFormula |
remove some columns |
|
ProjectsRepository |
Removes a group. |
|
TableFormula |
rename a column |
|
|
Couleur |
renorme ce vecteur |
Vecteur |
renorme ce vecteur |
|
TableFormula |
replicates all rows a given number of times |
|
ElectionResults |
Builds a new sample: it produces a results with the same number of rows, but each rows is randomly drawn from the … |
|
Enigme |
résoud l’énigme en essayant toutes les combinaisons possibles, ce n’est pas la plus efficace des solutions |
|
GeometrySegment |
switch extremities |
|
FlaskInThread |
Starts the server. |
|
ParallelThread |
Appelle une fonction plusieurs sur tous les paramètres dans une liste. |
|
TableFormula |
saves the tables in a text file, first row is the column names |
|
TableFormula |
saves the table as a new Excel file, you can use |
|
CopyFileForFtp |
Saves the status of the copy. |
|
|
Couleur |
calcule le produit scalaire entre self et v |
Vecteur |
calcule le produit scalaire entre self et v |
|
GeometryPoint |
scalar product |
|
TableFormula |
returns the schema for a database which would contains this database |
|
Game2048 |
Returns the maximum values. |
|
TableFormula |
||
|
FileToCopy |
|
|
FileToCopy |
|
|
FileToCopy |
|
FlaskInThread |
Shuts down the server, the function could work if: |
|
|
Couleur |
retourne le sinus de entre le vecteur self et le vecteur r, norm est un vecteur normal et de norme 1 permettant … |
Vecteur |
retourne le sinus de entre le vecteur self et le vecteur r, norm est un vecteur normal et de norme 1 permettant … |
|
Puzzle2 |
Résoud le puzzle de façon récursive : on pose une pièce puis on résoud le puzzle restant (une pièce en moins, … |
|
PuzzleGirafe |
Résoud le puzzle de façon récursive : on pose une pièce puis on résoud le puzzle restant (une pièce en moins, une … |
|
Enigme |
détermine si une solution vérifie toutes les règles |
|
Enigma |
Solves the enigma by eploring in deepness, the method is recursive |
|
TableFormula |
Example: |
|
Scene |
retourne la liste des sources atteintes depuis une position p de l’espace, vérifie qu’aucun objet ne fait obstacle … |
|
Person |
update the state of the person: healthy –> sick –> cured or dead |
|
TableFormula |
displays the type of values(not the values) |
|
_TableFormulaStat |
produces a summary on each columns |
|
_TableFormulaStat |
produces a summary of a column, it the column is numerical, it computes, the min, max, quantile, mean, med, std. … |
|
Student |
Returns a names, vect. |
|
TableFormula |
convert the table as a dictionary { key:value } each of them is defined by functions. |
|
GeometrySegment |
the vector only points in the same semi-plan |
|
TableFormula |
Computes the transpose. |
|
TableFormula |
||
TableFormula |
computes the union of all values from all columns present in columnSet |
|
ProjectsRepository |
Unzips files and convert notebooks into HTML. |
|
ProjectsRepository |
Unzips files and convert notebooks into HTML. |
|
CopyFileForFtp |
Updates the file in copyFiles (before saving), update all field. |
|
TableFormula |
converts all values into dates |
|
TableFormula |
converts all values into float |
|
TableFormula |
converts all values into str |
|
GeometrySegment |
||
|
Couleur |
calcule le produit vectoriel entre self et v |
Vecteur |
calcule le produit vectoriel entre self et v |
|
Puzzle2 |
Détermine si la pièce self peut être voisine avec la pièce p tournée de l’angle a. |
|
PuzzleGirafePiece |
détermine si la pièce self peut être voisine avec la pièce p tournée de l’angle a |
|
ElectionResults |
Computes the votes between the two rounds using contrainsts optimization, the optimization requires cvxopt. … |
|
TableFormula |
@see me filter |
|
ProjectsRepository |
Writes a command script to run a server for this local content. The server runs the javascripts fetching for local … |
|
ProjectsRepository |
Produces a summary and uses a Jinja2 template. |
|
ProjectsRepository |
Zips a group. |